19.10.2010

Greetings from Jyväskylä

Hei. Ja niin, terveisiä Jyväskylästä :)

Ollaan nyt asuttu Jyväskylässä 19 päivää. Oon käynyt koulussa kerran, lenkillä pari kertaa. Maanantaisin hoidan lapsia. Kaupassa käyn pari kertaa viikossa ja loput päivät sitten vaan istuskelen kotona ja ihmettelen maailman menoa. Eiku ainiin, oonhan mä käynyt ulkonakin kerran, sillon jopa kahden koulukaverin kanssa!

Hmh. Mulla on ihan hirmu tylsää täällä. Tiedän, että tylsyys loppuu heti siinä vaiheessa kun mulla alkaa kolmas jakso koulussa ja kun sitä koulua on vähän useammin kun kerran viikossa, jos sitäkään. Ja kun pääsen kunnolla kouluun, saan varmasti paljon kavereita. Mut siihen on vielä niin pitkä aika! :( Oon monesti nyyhkytellyt poikaystävälle turhautuneisuuttani, en ees jaksa siivota kun turhauttaa niin paljon. Se ihmettelee, miks en vihdoinkin nauti siitä, että mulla on vaan aikaa olla, aikaa tehdä ihan mitä mä haluan. Mä en tiedä. Ehkä huomenna meen hankkimaan itelleni yliopiston jumppakortin, niin on ees jotain mitä tehdä.


Me muutetaan parin viikon päästä tien toiselle puolelle, meidän nykyinen asunto on aika karmea. Ollaan kävelty sandaalit jalassa, kun lattiat on niin tahmeat. En alkuun halunnut pestä hampaita, kun ällötti kylppärin kraana niin paljon. Suihku on kauhein. Ehkä oon kamala nipottaja ja ylellisyyden rakastaja, mutta en voi kestää noita kylppärin roiskeellisia muoviseiniä enkä sitä hirveetä muovilattiaa, joka on ihan tummunut ja pinttynyt monesta kohtaa. Ja mä kun rakastan pitkiä lämpimiä suihkuhetkiä :s Toivottavasti uusi asunto on parempi, ainakin se on isompi, uudempi, paljon halvempi ja lähempänä keskustaa.

Kyllä tämä tästä, alku on aina vaikeeta. Muistan miten Jenkeissäkin ensimmäisen kerran ollessa alku tuntui hirveen hankalalta. Täytyy vaan uskaltaa tuupata ittensä johonkin rakoseen ihmisten keskelle ja kyllä mä sen osaan. Ja mikä piristää mua täällä ihan tosi superpaljon, on mun ihana poikaystävä, joka ymmärtää mua ja mun oloa, antaa mun vollottaa kun oon niin turhautunut, koittaa kokoajan keksiä mulle kaikkea tekemistä, tekee yllätykseksi lämppäreitä ja ostaa mun lempijogurttia. Mmmm 

Nyt meen tutkailemaan tätä kaupunkia ja ettimään kirjastoa. Koitan joku päivä vähän kuvailla uusia "huudeja" ja meidän koloa teille. Jos jaksan :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätäppä kommenttia, ihan mitä vain :) asiallista kuitenkin, kiitos!