6.7.2010

Neiti kulttuurituottaja täällä hei

Mä pääsin kouluun, jee, mä pääsin! En vieläkään usko tätä todeksi, vihdoinkin sain opiskelupaikan :) musta tulee hieno ja ahkera opiskelija. Musta tulee kulttuurituottaja!



 Aamulla klo 8.30 aukesi Humakin hakutoimisto, josta pysty kyselemään jo ennen valintakirjeiden saapumista tuloksista. No arvatkaa vaan maltoinko odottaa jotain pirun kirjettä, no EN! Koko viime yön pyörin ja hyörin sängyssä ja kun vihdoin sain unen päästä kiinni, näin ihan kauheita painajaisia tosta kouluun pääsystä, hirveetä. Olin täysin virkeenä hereillä jo klo 6.30 ja pyörittelin sormiani kuumeisesti ja viiden minuutin välin vilkuilin kelloa: miksei se oo jo puol ysi! Pitkän ja piinaavaan odotuksen jälkeen pääsin vihdoin ja viimein pirauttamaan toimistolle ja muutaman "koputtaa"-äänimerkin jälkeen pääsin juttelemaan kivan tädin kanssa, joka lopulta onnitteli mua. Jankkasin onnittelujen jälkeen monta kertaa, et "huijaatko mua, ootko nyt ihan varma, hei sä huijaat" ja lopulta meni jakeluun, et mä oikeasti pääsin kouluun. Siinä vaiheessa tuli itku ja nauru ja kikatus ja kiljahdus kaikki samaan aikaan ja toimistotäti purskahti kunnolla nauruun mun reaktion kuullessaan. Lopetin puhelun ihan kesken kaiken, koska jalat petti alta ja vaan itkin helpotuksesta (pikkuinen ylireagointi :D)

Jouni ajoi kotiin tuhatta ja sataa ja toi mulle onnittelukaljan, koska kaikki ulkona olevat kukat oli märkiä.

Mun tulevasta ihanasta koulusta ja hausta voi lukea lisää täältä. Ja kysellä voi tietty, jos kiinnostaa! :)

Ps. Kuva lainattu :)

7 kommenttia:

  1. Paljon paljon onnea kouluun pääsyn johdosta! :) (Plus minä oon hävittäny sut kuukauden ajalta kun sun päivitykset ei ole miun bloggeriin näkynyt, joten täytyy nyt ottaa takasi hieman tota lukemista ja kommentoida urakalla kaikkeen, oot sittenkin kirjoittanu ihanaa, melkein jo pelästyin kun ei pitkään aikaan kuulunut mittään mistään mutta se olikin minun bloggeri joka ei toimi murrr...) Mutta onnea vielä, kuulostaa mahtavalta koulutukselta! :)

    VastaaPoista
  2. Onnea! :) Mitäs muuten kulttuurituottaja tekee?

    VastaaPoista
  3. oi onneks olkoon paljon!! :D ihan samaa olin kysymässä että mitä kulttuurituottaja oikeestaa tekee? :D

    -Sini-

    VastaaPoista
  4. Susette: Kiitos! blogger on välillä ihan kökkö, täällä mä vielä olen :) päivittelen paljon harvemmin kun ennen ihan ajan puutteen vuoksi, mut kyllä sekin varmasti kohta muuttu :) tervetuloa "takaisin", olikin vähän ikävä :D

    Anonyymi ja Morty: Kiitokset onnitteluista :) mulle ei oikeen itekkään oo vielä auennut käsitys kulttuurituottaja, mutta pian sekin on vesiselvää. Kulttuurituottaja häärää kaiken kulttuuriin liittyvän parissa; museot, teatterit, konsertit, galleriat, levy-yhtiöt, suurtapahtumat ymsyms. On sellainen joka paikan höylä, jonka tulee osata kaikkea :) wikipedia sanoo näin:

    "Kulttuurituottaja (AMK) on kulttuurialan ammattikorkeakoulututkinnon tutkintonimike. Tutkinnon laajuus on 240 opintopistettä. Tutkinto suoritetaan kulttuurituotannon koulutusohjelmassa, ja opinnot kestävät 4 vuotta. Koulutusohjelmilla on suuntautumisvaihtoehtoina mm. tapahtumatuottaminen, mediatuottaminen tai sosiokulttuurinen työ. Koulutusta tarjoavat seuraavat ammattikorkeakoulut: Humanistinen amk (HUMAK), Metropolia, Mikkelin amk, Novia ja Seinäjoen amk.

    Kulttuurituottajat toimivat erilaisissa suunnittelu-, tuotanto-, asiantuntija-, markkinointi- ja ohjaustehtävissä muun muassa järjestöissä, kulttuurialan yrityksissä sekä kuntien ja valtion kulttuurihallinnossa. Koulutus antaa myös valmiudet kulttuurialan itsenäisenä yrittäjänä toimimiseen."

    Ja kyllä mä kerron lisää heti kun pääsen itekkin vähän sisään tohon hommaan! i promise :)

    VastaaPoista
  5. Paljon onnee opiskelupaikasta! Tiedän muutaman kulttuurituottajan ja ne on tykänneet opiskelusta ja ko. työstä ihan valtavan paljon. Sopii varmasti sulle! Onnea!

    VastaaPoista
  6. Peppa: Superkiitokset!

    Maija: Kiitos paljon :) Mä en jaksa odottaa mun valmistumista (ei siihen onneks oo kun 4v :D), koska oon niin innostunut ja kiinnostunut tosta alasta ammattina! Osaatko ollenkaan avartaa, että mitä nää sun kaverit käytännössä tekee? oon vielä ihan pikkusen hukassa ton tutkinnon/ammatin ulottuvuuden kanssa :)

    Ja kun tiistaina sain tietää, että mä pääsin kouluun, päätin että minä kulttuurituottaja = :) ja siitä päivästä eteenpäin oon muka pukeutunut kuin "kulttuurituottaja", itteänikin ihan naurattaa tää mun innostuneisuus :D

    VastaaPoista

Jätäppä kommenttia, ihan mitä vain :) asiallista kuitenkin, kiitos!