26.11.2009

I'm the winner!!

Tanaan on kiitospaiva eli Thanks Giving. Muistatteko, kun mainitsin mun 10km Turkey Trot juoksusta viikko takaperin? No, nyt se on ohi! Ja ma olen niin HEMMETIN ylpea itestani!!

Juoksu alkoi Dana Point Harborista 7AM, joten jo vahan yli kuuden oltiin Bellin kanssa kopottelemassa rantaanpain. Kerettiin nahda ihana auringonnousu ja oli aika viileaa, mika oli hyva juoksemisen kannalta :)

Ennen juoksua oli vahan muurahaisia poksyissa, en ollenkaan tiennyt mita odottaa. Mun tahan astiset juoksut on ollut enimmillaan puolituntisia, ennen en jaksanut edes sita ilman miljoonaa taukoa.. Juoksua varten treenaamiset jai tosi vahalle, mika mua stressasi paljon. IPodille olin ladannut superhyvan playlistin nimeltaan "Turkey Trot", joka sisals kaikki uusimmat hoilotukset mukaan lukien Jason DeRulon, Rihanna, Jay Z:n ymsyms.

Kun juoksun alkuun oli 5min aikaa, aloin olla tosi hermoissani. Amerikan kansallislaulu alkoi kuulumaan taustalla live-esiintyjan laulamana, jonka jalkeen torvet soi ja ihmismassa alkoi liikkumaan. Juoksijoita yhteensa oli paalle 10 000, joten ei ihan mistaan minijuoksusta ollut kyse!

Ilma oli mahtava, reitti oli ihan uskomattoman natti ja helpohko maastoinen. Ekan ja raskaimman mailin jalkeen juoksu alko sujumaan ihan vaivatta. Paasin sellaseen mielentilaan, etta unohdin juoksemisen kokonaan. Ja oli kiva juosta muiden ihmisten kanssa, niita oli kiva kummastella. Mun kanssa lahti juoksemaan samaan aikaan porukka, jossa oli nuoria miehia pukeutuneina poliiseiks ja intiaaneiks ja ma otin tavoitteeksi olla maalissa ennen homohtavaa poliisia. And I did it!!

Ma olin paattanyt ennen juoksua, etta kaks kertaa saan kavella vahan aikaa, mut en enempaa, muuten oon luuseri. Arvatkaa mita.. MA EN PYSAHTYNYT KERTAAKAAN!! Taa on asia, josta oon kaikkein ylpein! Mun run time oli 1:07:36 ja juoksun jalkeen tuntu niin mahtavalta! Ja jos joku alkaa mussuttaa jotain mun juoksuajasta niin arvatkaa mita. Mua ei kiinnosta, koska ma ylitin itseni, se oli tarkeinta. Voitin itteni ihan 10-0 ja oon edelleenkin hammastynyt siita :)

Damn it felt good!

Nyt vaan uutta juoksua varten harjoittelemaan, niita kun on melkein joka viikonloppu taalla meidan huudeilla! Nyt nukkumaan, taytyy huomenna herata 5.15AM, koska sillon lahdetaan Bellin kanssa SHOPPAILEMAAN!

Pusss, Jansku

6 kommenttia:

  1. hei nainen:)!

    hyvä et pääsit siihen mielentilaan, se on paras ja sitä ei aina saa!!mitä muute sit söit aamulla:D
    ja hei voin paljastaa muille ihmisille et jansku ei oo pahemmin säännöllisesti treenannu ja varsinkaa lenkkeilyä, ni jumalauta mikä aika!! oon ylpeä :)

    ikävä on suuri !

    -saara-

    VastaaPoista
  2. Good for u girl:D.. Pitäis munkin hilata tää mun äässi tuonne salin suuntaan joku päivä... ehkä.. en enää mahdu liikkumaan bussin käytävillä ja jakamaan ihmisille tervetulopaketteja, kun peffa tarttuu kiinni penkkirivien väliin:D
    Kuulostaa ihanalta tuo juoksu homma ja muutenkin nää sun postaukset on ollut viime aikoina mukavan vauhdikkaita:D
    Ihanaa, et on Ihanaa!!!
    Take care!

    VastaaPoista
  3. Juhuu! Onnea! Vähän mahtavaa et juoksit ton ja vielä noin hyvällä ajalla. varmaan mahtava kokemus, juoksitko Bellin kanssa samaa matkaa vai yksikseen? oliko lapset kannustamassa? :)

    VastaaPoista
  4. Saara: Oli ihan mieletonta! Et arvaakkaan miten ylpee ma oon vielakin itestani :) haukkasin vahan energy baria, se oli hyva homma, koska ei periaatteessa ollut mitaa masussa mut silti energia virtas! Mul tuli ihan sairas rakkula tohon jalan sisasivuun, auuuttts. Mut tiiatko mita, nyt me voidaan ens kesana menna lenkille yhessa ja sa voit vahan spurtata mua! Ikavoin sinua suuresti ystavani karvaiseni..<3

    Sartsa: Voii eiii, nyt vahan pepputreenii niin kyl se siita ;) Se on kyl aika pirun vaikeeta paasta alkuun, mut siita ei oo kun matka ylospain Sari! Joo, nyt on ollut vahan vauhdikkaita hetkia taalla :D ma oon kurkkinu sun opastamista siella Kanarialla, ei sullakaan pahat oltavat ole :) You too, take care!

    Pauliina: Ihan mieleton kokemus! Ja kiitos :) Me lahettiin Bellin kanssa yhessa, mut se on sellanen pikajuoksija, et heti ekan minuutin jalkeen ei naisesta nakynyt kun vauhtiviivat, eli yksikseen korottelin! Sen aika oli 49min, et ei huonompi :) Koska toi juoksu oli niin aikasin aamulla, niin noi kaks pikkusta veteli viela sikeita kun tultiin kotiin :D pienet possut<3 ois ollut kylla ihanaa, jos ne olis huutanut "Ninaa" siella maaliviivalla awww..

    VastaaPoista
  5. No voi herranen aika! Taytynee itekin alkaa johonkin juoksuun treenaamaan, etta paasee tuollaisiin aikoihin, tai yleensakin siihen 10 kilometriin :D (Tosin psst, minakin "ylitin" itteni, kun uin putkeen puol kilometria, KROOLATEN! Ja oon kroolannu ehka, tota, 3 kertaa koko elamassani..! It's just something 'small', but it feels damn good!)

    VastaaPoista
  6. Susette: Viikonloppuna baarissa mun iskurepliikki oli "So I ran 10km in one hour, I need a drink!" oon vielakin niin ylpee, et pakko EDELLEENKIN leijuu :D kroolia?! Noni, jostain se pitaa alottaa ;)

    VastaaPoista

Jätäppä kommenttia, ihan mitä vain :) asiallista kuitenkin, kiitos!